Komitenti lahko odslej v podatke o njihovi zadolženosti prek sistema SISABON, ki je bil vzpostavljen leta 2016, vpogledajo tudi prek nove mobilne aplikacije, so sporočili iz Banke Slovenije, ki upravlja s sistemom. Kot so zapisali, lahko fizične osebe preko aplikacije Moj SISBON oddajo tudi zahtevo za popravek podatkov.
Z mobilno aplikacijo je Banka Slovenije fizičnim osebam omogočila, da se s svojimi podatki v sistemu SISBON seznanijo kjerkoli in kadarkoli, brezplačna aplikacija pa je na voljo tako za uporabnike operacijskega sistem Android kot iOS.
Uporabnikom omogoča pregled lastnih podatkov, izpis podatkov v PDF obliki, pregled izvedenih vpogledov v podatke in oddajo zahtevka za popravek podatkov. Mobilno aplikacijo je pred uporabo treba aktivirati v spletni aplikaciji Moj SISBON, navodila za namestitev in uporabo aplikacije so na voljo na spletnih strani SISBON.
Kot so še sporočili iz Banke Slovenije, ima vsak komitent med drugim pravico do vpogleda in izpisa svojih podatkov v omenjenem sistemu, prav tako ima pravico do informacije kdo, kdaj in s kakšnim namenom je vpogledoval v njegove podatke ter komu so bili podatki posredovani in za kakšen namen.
V Banki Slovenije vpogled omogočajo tudi preko spletne aplikacije Moj SISBON, kjer posameznik za registracijo potrebuje osebno kvalificirano digitalno potrdilo izdajatelja.
Nespremenjeno ostaja, da lahko fizične osebe za izpis podatkov zaprosijo tudi pri kateremkoli članu SISBON ali pri Banki Slovenije, in sicer s posebnim obrazcem. Enako velja tudi za popravek podatkov v omenjenem informacijskem sistemu. Izpis, informacije in pojasnila komitenti prejmejo v roku 15 dni. Dopolnitev, popravo ali izbris osebnih podatkov je dolžan član izvesti čim prej, najkasneje pa v desetih delovnih dneh od dneva, ko je prejel zahtevo, so še sporočili.
Vir: Lokalec.si