3:57, tor 3. decembra
Maribor
temperature icon -1°C

Pošta Slovenije opozarja na povečan promet ob koncu leta

Pošta Slovenije zaradi izjemne rasti spletne trgovine in povečanja količin paketnih pošiljk, ki bo še izrazitejša v obdobju do konca leta, strankam priporoča pravočasno oddajo paketnih pošiljk oz. naročilo izdelkov v spletnih trgovinah.

Letalski promet po vsem svetu se mora zaradi nakupovalnih praznikov spopasti z ogromnim številom paketov, kar pomeni, da je lahko dobavni rok za mednarodne pošiljke v novembru in decembru daljši, na kar opozarjajo tudi spletni trgovci.

Glede na podatke IPC (International Post Corporation) je bila v letu 2020, ki ga je zaznamovala pandemija covida-19, na evropskem paketnem trgu presežena meja 10-ih milijard paketov v segmentu B2C, saj je bila rast bistveno višja kot v preteklih letih. Rast količin se nadaljuje tudi v letu 2021, do leta 2025 pa se načrtuje, da bodo v Evropski uniji in Veliki Britaniji količine narasle na 20 milijard paketov.

Epidemija je torej rast na paketnem trgu pospešila za obdobje štirih do šestih let, saj bodo količine, ki so bile pred epidemijo napovedane za leto 2029, dosežene že v letu 2023. Podobne stopnje rasti, kot so zaznane v evropskih državah, veljajo tudi za Slovenijo.

Poročilo E-commerce Europe 2021 ugotavlja, da se je e-trgovina v letu 2020 izkazala za odporno in je nadaljevala rast, hkrati pa pospešila tudi digitalno in trajnostno preobrazbo številnih podjetij in potrošnikov. Slovenija je imela v letu 2020 kar 72-odstotni delež spletnih kupcev (na prvem mestu je Velika Britanija z 92 odstotki). Poročilo navaja, da v Sloveniji, v obdobju enega četrtletja, kar 30 odstotkov kupcev na spletu nakupuje 1 do 2-krat, 18 odstotkov od 3 do 5-krat, približno 11 odstotkov pa 6-krat ali več.

Slovenci največ nakupujejo na domačem in ostalih trgih EU

»V Pošti Slovenije smo v lanskem letu zaradi omejitev trgovinske dejavnosti in izrazite selitve na spletne platforme beležila več kot 40-odstotno rast v primerjavi s predhodnim letom, v obdobju novembru 2020 – januar 2021 pa je bil v najbolj obremenjenih dneh obseg paketnih pošiljk tudi podvojen. Predvidevamo, da bomo letos ob koncu leta beležili podobno rast kot lani«, poudarja direktor Divizije Prodaja v Pošti Slovenije Boštjan Pernek.

Glede na trende v logistiki in naraščajoče spletno nakupovanje se Pošta Slovenije osredotoča na gradnjo logističnih kapacitet, prenovo in širitev paketnega poslovanja in predelavo in usmerjanje pošiljk, nabavlja logistično opremo, ki ji pomaga učinkoviteje usmerjati povečane količine paketov, digitalizira in avtomatizira poslovanje. Ob tem zaposluje dodatne kadre za delo v dostavi in v manipulaciji s pošiljkami ter redno obnavlja in širi vozni park.

V letošnjem letu je odprla dve novi logistični pošti, v Murski Soboti in na Ptuju, v kratkem pa je predvidena še ena v Krškem ter gradi dobrih 5.000 m² veliko logistično halo na območju poštnega logističnega centra v Ljubljani.

Trenutno je v Pošti Slovenije 5.906 zaposlenih

Od tega na poštnih okencih delo opravlja 1.700 zaposlenih, na področju dostave 2.809, v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Maribor pa 722. Pošta Slovenije ima velik vozni park, in sicer skupno prek 1.400 vozil, od tega: 864 manjših dostavnih vozil (od tega več kot 9 odstotkov električnih), 367 srednjih dostavnih vozil, 92 večjih dostavnih vozil in 30 prikolic. V dostavi pošiljk uporablja tudi dvokolesa – skuterje, motorna kolesa, kolesa (1.780) in električne štirikolesnike (62). Da lahko dostavi pakete več kot 2,05 mio. prebivalcem po Sloveniji, njeni zaposleni dnevno prevozijo kar 135.000 kilometrov.

Na povečan promet se pripravlja s kadrovskimi, organizacijskimi in drugimi ukrepi

»V prometu smo za pomoč v delovni proces vključili večje število študentov ter najeli pogodbene izvajalce za dostavo paketov. V obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru bomo po potrebi povečali ekipe zaposlenih in uvedli dodatne delovne izmene«, poudarja Boštjan Pernek.

Pošta Slovenije si prizadeva pošiljke naslovnikom dostaviti v najkrajšem možnem času. Sodelavci na poštah, v obeh poštnih logističnih centrih in na terenu si dnevno prizadevajo, da storitve opravijo čim hitreje. Zaradi bližajočih se razprodaj in povečanega prometa ob koncu leta, bo promet s paketnimi pošiljkami, ne samo v Sloveniji, pač pa tudi v tujini, močno povečan. To pomeni, da so lahko dobavni roki, tudi zaradi daljših rokov prenosa v tujini, za pošiljke v novembru in decembru daljši.

Zato strankam priporoča pravočasno oddajo paketnih pošiljk oz. naročilo izdelkov v spletnih trgovinah. Zaradi izjemno povečanega prometa v predprazničnem času Pošta Slovenije stranke vljudno prosi za razumevanje v primeru morebitnih daljših rokov prenosa.

Strankam zato priporoča, da paketne pošiljke za naslovnike v Sloveniji v letošnjem letu oddajo do 10. decembra, za tujino pa do 1. decembra. V tem času je zaradi božično-novoletnih praznikov višji tudi promet pisemskih pošiljk. Priporočen rok oddaje pisemskih pošiljk za naslovnike v Sloveniji je do 15. decembra, za naslovnike v tujini pa do 6. decembra 2021. Za nujne pošiljke Pošta Slovenije strankam priporoča izbiro storitve Hitra pošta po Sloveniji in Hitra pošta v tujino. Pri pošiljanju vseh vrst pošiljk za tujino, Pošta Slovenije strankam priporoča izbiro storitve Prednostno.

V celotnem lanskem letu je bilo v notranjem poštnem prometu prenesenih nekaj manj kot 190 milijonov navadnih naslovljenih pisemskih pošiljk, v mednarodnem prometu (pošiljke, ki prispejo iz tujine, in pošiljke, ki so v tujino poslane) pa dobrih 8 milijonov pošiljk.

Decembra lani je bilo v notranjem prometu prenesenih okoli 19 odstotkov več naslovljenih pisemskih pošiljk v primerjavi z ostalimi meseci v letu, medtem ko je bilo v mednarodnem prometu prenesenih za približno 45 odstotkov več pošiljk.

Pošta Slovenije omogoča sedem različnih načinov dostave paketov na več kot 1.100 prevzemnih mest

Stranke se lahko poslužujejo storitev sprejema in dostave pošiljk na 482 poštah, 24 PS Paketomatih v 15-ih večjih slovenskih mestih, več kot 400 paketnikih, ki so nameščeni ob poštnih poslovalnicah (že več kot 200 paketnikov pa je na voljo na dodatnih lokacijah po državi), 210 bencinskih servisih Petrol in 46 bencinskih servisih Mol ter na avtomatiziranih enotah za oddajo in sprejem pošiljk PS 24/7 v Ljubljani in Kopru.

Stranke lahko uporabijo tudi storitev Moja dostava – moja izbira, ki omogoča, da dostavo, naslov in način dostave spremenijo tudi takrat, ko je paket že na poti k njim. Tako tudi spletnim prodajalcem svetuje, da svojim kupcem že v spletni košarici omogočijo izbiro alternativnih dostavnih možnosti in pošiljke pravilno opremijo.

Pošiljanje elektronskih podatkov o pošiljkah in naslovnikih izvajalcu dostave paketnih pošiljk omogoča hitrejšo in bolj učinkovito dostavo, primer je mobilna telefonska številka ali elektronski naslov naslovnika, kar v procesu dostave omogoča e-obveščanje naslovnika o pošiljki in izvajanje storitve Moja dostava – moja izbira.

Deli z ostalimi:

Druge novice

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Anketa

ANKETA

Ali obiskujete toplice?