Agencija za civilno letalstvo je v sredo letalski družbi VLM Airlines, kateri je v isti lasti kitajskih lastnikov kot Aerodrom Maribor, izdala AOC licenco za prevoz potnikov in tovora. Od danes naprej je razvidno iz registra na spletni strani agencije. Za nizozemsko spletno stran Travel Magazine je to potrdil tudi predstavnik družbe Harm Jan Prins.
Belgijska letalska družba se je doslej večkrat omenjala kot tista, ki bo Maribor povezala s floto šestih fokkerjev 50, za katera so zdaj prejeli licenco. Pred tem so licenco prejeli že v Belgiji, vse to pa naj bi bil pogoj za začetek napovednih letov iz Maribora.
Mariborsko letališče je nedavno v dolgoročni najem dobila družba Aerodrom Maribor, ki jo je Delavska hranilnica prodala družbi SHS Aviaton v lasti kitajskega kapitala. Direktor te družbe Pang Siu Yin je marca ob podpisu pogodbe z ministrstvom za infrastrukturo napovedal 11 linij, med njimi osem evropskih ter kar tri povezave z Kitajsko.
Pang je takrat celo napovedal, da nameravajo v razvoj letališča vložiti vsaj 300 milijonov evrov, zgraditi nove terminale, hotele, trgovski center. Poleg razvoja potniškega in tovornega prometa, kjer se želijo do leta 2028 ustaviti pri dveh milijonih potnikov in 160.000 tonah pretovora letno, načrtujejo vzpostavitev simulacijskega in servisnega centra, v povezavi z načrti Maribora glede krožnega gospodarstva pa tudi center za razgradnjo letal.
Že za letos je napovedal vzpostavitev linij z Londonom, Berlinom, Hamburgom, Barcelono, Zürichom, Beogradom, Splitom in Podgorico na eni ter kitajskimi mesti Xian, Chongqing in Nanchang na drugi strani. Kitajci, ki so napovedali celo nakup šestih letal A320 in 15 letal A330, te nameravajo registrirati v Sloveniji, zagon prometa so napovedali kmalu po pridobitvi licence.