Na Karitas se vse pogosteje obračajo družine oz. posamezniki v stiski ob Izgubi zaposlitve.
Za pomoč prosijo tudi družine, ki za malenkost presežejo cenzus
V večini primerov gre za delavce po kratkotrajni zaposlitvi, samozaposlene, delavce tretjih dežel z družinami, delavce na čakanju, zaposlene z minimalnim dohodkom oz. zaposlene iz družine, ki le malenkost presežejo cenzus za uveljavljanje socialnih transferjev ali kljub plači prejemajo tudi denarno socialno pomoč. “V prvih 5 mesecih letošnjega leta 2021 je v okviru sprejemno informacijske in svetovalne pisarne NSKM prejelo pomoč kar 3.929 oseb,” je sporočil Branko Maček.
Prosijo tudi stari prosilci
Opažajo, da je veliko rednih, novih ali starih prosilcev za pomoč, ki so se oglasili po dveh ali treh letih. Poleg materialnih stisk, so se močno povečale tudi psihosocialne. Te so posledica stisk zaradi razpada družin ali družinskega nasilja. “Izpostaviti moramo, da je glede na prošnje, ki jih sprejemamo na Karitas, korona kriza najbolj prizadela osebe, ki so že pred njo živeli na družbenem robu, živijo sami, so starejši, invalidi, osamljeni, bolni, onemogli oz. osebe v dlje trajajoči negotovi, prekarni zaposlitvi,” še pove Maček.
Sodelavci in prostovoljci pomagajo na različne načine
Ves čas krize so sodelavci in prostovoljci Karitas skušali na najrazličnejše načine, ob upoštevanju navodil ter omejitev, zagotavljati osnovno materialno pomoč ter krepiti spremljevalne ukrepe, svetovalno delo glede na možnosti preko telefona ali z uporabo spletnih orodji.